cerita 1

Tuesday, November 2, 2010

boring.agak boring


sebab masuk hari ke tujuh atau lapan ni class takde lagi(bajet suka masuk class)
yess,im quite not interested to maths subject tapi rindu plak rasa nak belajar
dush2x..ni Allah nak kasi aku ajaran jangan nak komen banyak-banyak
nati kamu jugak yang rindu nak blaja maths tuh..


skang keje ari2 ni bangun subuh, belek-belek paper online, nak jadi mahasiswi
yang bukan katak bawah tempurung la kan..then blogwalking ke blog ini,di sini
dan ini..dan jugak beberapa besties aku isna, afifaa dan athirah dan kuncu2 uia


yang wajib belek mukabuku (facebook)!!


malam-malam jadi kunang-kunang mendengar dan mencari idea2 daripada
adik-beradik uia.bekal untuk kuat di jalanan yang panjang.


skang gak baru perasan betapa banyak blog yang duk cerita sal cintan-cintun
hu2 aku baca je..bekal jugak ni nak cari calon soleh.aku tak cerita.tak.


tapi betullah yang keje nak nikah kawin bukan bleh wat maen-maen macam
maen bola kat padang.banyak benda kena fikir even memang la kawen awal ni
bleh elak dari buat perkara yang tak elok.kalu dan mampu silakan dengan tafadhal
tapi kalau rasa belum mampu pikul gelaran sang isteri mahupun sang suami soleh
dan solehah, jom kita puasa!!Nabi dah ajar cara kepada kita sejak dulu lagi.


Pegi majlis ilmu, sibukkan dengan keje sosial yang memberi kepada masyarakat.
Mantapkan ukhuwah dengan sahabat-sahabat dan banyak lagi lah.


Ilmu nak masuk alam yang serba mencabar kena ada banyak-banyak sebelum
bleh nak ketuk pintu nak bina masjid yang mawaddah wa rahmah.


aishh,kenapa aku tercakap sal ni gak??


ok.da hilang sedikit boring.alhamdulillah


notahati: dah beli tiket balik bumi tanah tumpah darah utk sembelih lembu korban
lembu.tunggu saya datang dulu yer :)

0 penenang jiwa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...