Demam Terubat

Thursday, November 11, 2010

Dia demamkah?Panas benar badanya.Mahu belikan ubat mengurangkan
panas,duit di saku agak kurang.Kesian.Bagaimana harus aku lakukan
supaya demamnya surut.


Kadang suis dimatikan supaya panasnya hilang, namun tugas yang
banyak memaksa dia bekerja kuat.Kembali  panas.Kesian dekat dia,dahla
badan kecik sahaja, tak mampu nak tanggung kerja yang banyak.

Aku gosok-gosok cuba sejukkan.Letak di bawah kipas.Sekurang-
kurangnya suhu badan dia turun walau sedikit.Aku sayangkan dia
sebab dia adalah teman aku pagi-petang.Tak  pernah meragam dari dulu
sampai sekarang.Semakin banyak kerja,semakin setia di sisi aku.Siang
malam, kalau aku boring,dia alunkan ayat-ayat indah mahupun lagu-lagu
pilihanku supaya aku terhibur.Dia sungguh baik.

Semalam, aku tekad.Sebab dia makin panas dan kerja aku semakin hari
semakin banyak.Aku kena cari ubat penyejuk.Kesian sangat.Aku dah tak
kesah kena ikat perut satu hari untuk belikan ubat itu untuk dia.Sebab dia
perlukan sangat!Tak nanti dia kena wad sebab demam panas.NO!

OK.Alhamdulillah sejuk kamu dah berkurang ye,wahai lappy kesayanganku.
Semoga kamu setia dengan aku,jangan panas-panas lagi,Nati aku risau kamu
demam.Dah ada penyejuk yang ada kuasa biru sebagai ubat demam kamu ye.
Suhu dah kurang walau masa try cek masih ada sket panas2.

Hehe.cerita beli cooler kepada dia yang kusayang :) 

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
huhu buruk gambar nih




0 penenang jiwa:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...