Edisi Siasat 3:medic vs phamacy

Monday, November 15, 2010

dilemma stateskop vs ubat

Wah2 kenapakah saya nak cerita pasal kos yang xde kena-mengena dengan
saya plak ni??adehh saya hanya budak bio-sciece,jauh panggang dari api
dengan 2 kos ini.

Terpanggil nak tulis entry nih sebab nampak ada kawan yang sedang ke'blurr'an 
antara 2 nak tukar kos medic atau still keep forward dengan phamacy sampai
hujung.Pikir,pikir dan pikir.

Kalau tanya saya knapa prefer medic,jawab saya ialah:

Sebab nak banyakkan doktor yang betul2 Muslim dalam Mesia nih.
Macam Dr.Farhan suami k.fatimah syarha mungkin.Atau lebih baik dari itu.

Hehe dan sebab saya tak suka medic so kena ada orang lain yang suka
benda alah ini.

Orang duk beratur-atur nak jadi doktor kat luar sana,so kamu yang ada peluang
depan mata apa kata grab this opportunity?Peluang tak selalu datang kawan!

Ada mak bapak sanggup guna duit sendri gara-gara nak tengok anak dia jd
doktor.Gadai tanah,gelang emas bla3 demi kos medic itu.Try tanya ibu ayah
kamu rasa-rasa lebih suka anak tengok dia ni jadi doktor k phamacist??
agak-agakla apa jawapan dia ya?Penting tanya pendapat mereka.

Ok2 dah jauh saya membebel.

OK.Tadi skodeng2 pakcik google bab2 alah medic ngn phamacy,mana taw
berguna kan.Terbanyak masa free so tolong la searchkan.

sila klik ini untuk perspektif doktor dalam medan dakwah

dan klik sini untuk salary 2010 for these 2 courses (saya bukan mata duitan,
jumpa bagi jela) dan saya taw kamu tak kejar benda alah ini.

klik di sini juga.

Maaf kalau nampak agak berat kpd medic sebab cari pmacy tp resultnya  kurang.

Segala kebuntuan,mohon Dia permudahkan dan datangkan petunjuk.Istikharah 
antara pemberi dan penunjuk jalan yg baik.Mohon dariNya insyaAllah

Minta pndapat orang tua dan senior2 kamu yang gempak2 semua :)

OK.Sekian melaporkan.Wallahu'alam

3 penenang jiwa:

fahmi mat zin said...

duk wase saeng deme 2 ad doh jwpn nk ambik mnde...

Izzati Nur said...

hah tu dio...bgusla
plih la yg tbaek.
agar trus jd org2 hbat :)

fahmi mat zin said...

pnjelasan 1:
-xdok seorg pun ibu bapa yg xse anok dio jd doktor...klau g tanyo soale gi2 ko ibu bapa sprti mmberi bola tnggung utk di smash... sbb nyo, meme ore pakat nk anok dio jd doktor... cuma, kemampuan membatasi kemahuan... huhuhu

penjelasan 2:
-doktor ado pluang sgt besar dlm bidang dakwah... tp jangan lupa, pmacy juga bgitu.. kenapa? pmacy juga deal dgn mnusia... ubat mnjadi ikhtiar sbaliknya DIA yg menyembuhkan...

penjelasan 3:
-perihal duit tidak menjadi persoalan besa sbnrnya... kalau nok duit banyok gak, jd menteri lagi banyok kan kan kan...hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...